دسته‌بندی نشده

باید ها و نباید های نگهداری از پت (حیوان خانگی )

بایدها و نبایدهای نگهداری از پت

در خصوص باید ها و نباید های نگهداری از پت (حیوان خانگی ) چقدر اطلاعات داری؟ با ما همراه باش

 

امروزه افراد زیادی در خانه از حیوانات خانگی  نگهداری می‌کنند  و اوقات فراغت و تنهایی بسیاری از افراد این چنین پر می شود . باید بدانیم که هر حیوانی نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد و نحوه نگهداری و نیاز های آنها از یکدیگر متفاوت می باشد در ادامه با یک روتین جامع در خصوص نگهداری از پت آشنا می شوید :

  • تامین نیاز های غذایی :

هر موجودی با توجه به نیازهای بدنش، به مواد غذایی خاصی نیاز دارد و حیوانات هم از این قاعده مستثنی نیستند که این نیاز غذایی در سنین متفاوت تغییر می‌کند. شما باید با توجه به نژاد ، سن و شرایط جسمانی حیوان خود رژیم غذایی مناسبی را برای او در نظر بگیرید.  مطمئن شوید که غذای حیوان شامل تمامی ترکیبات مورد نیاز حیوانات مانند پروتئین، کربوهیدرات، چربی و ویتامین‌ها و مواد معدنی  و عاری از هرگونه مواد سمی و مضر است.

 

  • بهداشت و نظافت حیوان :

بهتر است در خصوص نظافت حیوان با یک دامپزشک مشورت کنید و برنامه زمانبندی شده ای را از او بخواهید چرا که در صورت عدم رعایت بهداشت ممکن است حیوان ناقل بیماری های مختلفی شود .

برس کشی ، مسواک زدن ، حمام کردن و …به نظافت حیوان شما کمک میکند علاوه بر این توجه داشته باشید که از واکسیناسیون حیوان خود غافل نشوید .

 

  • فضا و امکانات مناسب :

هر حیوانی نیاز به شرایط و وسایلی خاص برای زندگی دارد بهتر است قبل از اینکه حیوان جدید خود را به خانه بیاورید، با فروشگاه حیوان خانگی در مورد چیزهایی که به آنها نیاز دارید: مسکن ، اسباب بازی ، لوازم نظافت و غیره صحبت کنید و آنچه که حیوان به آن نیاز دارد را تامین کنید علاوه براین  محلی نرم و آرام برای خوابیدن و بازی حیوان داشته باشید.

 

  • برای حیوانات خانگی خود جفت در نظر بگیرید:

قبل از خرید و نگهداری حیوان خانگی ، تحقیق کنید که حیوان مورد نظرتان نیاز به جفت دارد یا خیر. بعضی از حیوانات نمیتوانند زندگی خود را به تنهایی سر کنند پس به یک جفت نیاز دارند اما نکته مدنظر در کثیر شدن تعدادآنها می باشد اگر که فرزندآوری آنها برایتان مشکل ساز است باید آنها را عقیم کنید.

 

  • برنامه های منظم مراجعه به دامپزشک:

حتماً حیوان خانگی خود را پس از خرید به دامپزشک ببرید. حیوانات هم مانند انسانها، به معاینه منظم برای شناسایی مشکلات نیاز دارند زمان مراجعه به دامپزشک برنامه معاینه و نیازهای غذایی و پزشکی  ، واکسیناسیون ، شناخت رفتار های طبیعی و غیر طبیعی ، شناخت علائم بیماری های شایع حیوان خانگی خود  و …را بپرسید.

 

توجه و محبت به حیوانات خانگی

 

  • توجه و محبت به حیوان :

حیوانات هم موجودات اجتماعی بسیار شبیه به انسان و نیازمند توجه هستند ولی اغلب ، مقدار زمان مورد نیاز آنها نسبی است. شما باید سعی کنید برای بازی با حیوانات خانگی خود زمان بگذارید تا آنها دچار ورزش و تحریک ذهنی شوند حتی اگر فقط در کنار آنها بنشینید. اگر حیوان احساس نکند که عضوی از خانواده‌ شما است ممکن است دچار افسردگی شود.

 

  • شخصیت حیوان انتخابی خود را بشناسید :

سعی کنید شخصیت حیوانی را که برای نگهداری انتخاب می کنید را به طور کامل بشناسید بعضی از حیوانات شخصیت جدا و مستقلی دارند اما بعضی دیگر به توجه و مراقبت های زیادی نیازمندند.

 

  • مسافرت و حیوان خانگی :

ممکن است در مدت زمان نگهداری از حیوان خانگی خود قصد مسافرت داشته باشید به این نکته توجه کنید که بعضی از حیوانات از مسافرت استقبال می کنند و بعضی دیگر تمایل چندانی نشان نمی دهند بهتر است قبل از مسافرت با دامپزشک صحبت کرده برنامه واکسیناسیون گربه خود را چک کنید و اقدامات لارم را انجام دهید همچنین باید در خصوص نگهداری و محل اقامت حیوان با وسایل نقلیه آگاهی کسب نمایید .

 

  • آموزش و تربیت حیوان :

معنای آموزش دستورات ساده مانند نشستن، بلند شدن و خوابیدن و بهترین رفتارهایی  است که می‌خواهید حیوانتان انجام دهد اگر که تربیت و اموزش حیوان به درستی انجام نشود اجتماعی نخواهد بود و نمیتواند با سایرحیوانات ارتباط برقرار کند به همین دلیل، به‌ تدریج دچار انزوا و افسردگی یا در مواردی سرکش می‌شود.

 

*اگر در زمینه نگهداری از حیوان خانگی خود سوالی دارید، ما در پتیکو کنارتان هستیم…*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *