دسته‌بندی نشده

اصلی ترین نکات برای نگهداری گربه در خانه

keep a cat

پذیرش زندگی در خانه برای بیشتر گربه‌ها راحت تر از سگ هاست به شرط این که همه امکانات رفاهی را که نیاز دارند در اختیارشان قرار دهید و به تدریج آنها را به حالت مهار تبدیل کنید تا بتوانند به زندگی در خانه عادت کنند. اگر گربه‌ای دارید که در حال حاضر آزادانه در خارج از خانه پرسه می‌زند در ابتدا او را شب در خانه نگه دارید، سپس به تدریج زمان حبس را در روز افزایش دهید. این موضوع مهم را همیشه به یاد داشته باشید که شما مسئولیت کامل و کنترل محیط اطراف آن ها را دارید. گربه شما به مکان‌هایی برای استراحت، بازی و توالت و فرصت‌هایی برای انجام رفتارهای عادی مانند بالا رفتن، خراشیدن، تعقیب کردن و کاوش نیاز دارد. مهم است که فضاهایی که فراهم می‌کنید نیازهای گربه‌تان را برآورده کند و او را تشویق کند تا فعالیت‌هایی را انجام دهد که از آنها لذت می‌برند و باعث رفاه او می‌شوند.

اطمینان حاصل کنید که گربه شما تمام منابع مورد نیاز خود را دارد مهمترین چیزهایی که گربه شما برای شاد و سالم نگه داشتن آنها نیاز دارد انتخاب و تنوع در این پنج منبع اساسی است:

مکان های استراحت و پناهگاه، غذا، آب، قسمت های توالت (سینی مخصوص دستشویی)، مکان هایی برای خراشیدن گربه

  • مطمئن شوید که محیطی که برای گربه خود آماده کرده اید به اندازه کافی سرگرم کننده است. به این معنی که مطمئن شوید محیطی که برای گربه های خود فراهم می کنید، به آنها فرصت می دهد تا رفتارهای عادی خود را بروز دهند و از نظر جسمی و ذهنی فعال باشند. آنها به فرصت هایی برای خاراندن، دویدن، پریدن، پنهان شدن، بازی، بوییدن، چشیدن و دیدن چیزهای مختلف و تعامل با افرادی که دوست دارند و سایر حیوانات سازگار نیاز دارند.
  • برای گربه ها نیز مهم است که فضای عمودی داشته باشند. این به این معنی است که مطمئن شوید خانه شما مکان هایی دارد که گربه شما می تواند برای استراحت، مخفی شدن یا بازی به آنجا برود. اگر فضاهای عمودی خانه برای گربه در دسترس و قابل استفاده نیست می توانید فضای اضافی گربه پسند زیادی را به خانه خود اضافه کنید.

روش هایی که می توانید فضای عمودی به خانه اضافه کنید شامل:

  1. تهیه برج های خراش گربه چند سطحی بلند
  2. قفسه بندی برای ساختن سکوها و راهروهای مرتفع برای گربه در اطراف دیوارهای شما.
  3. مبلمان چند سطحی و تقریبا بلند کهنه
  • با استفاده از پله‌ها یا رمپ‌ها به گربه‌تان اجازه دهید تا بر روی فضاهای مرتفع مانند بالای کمدها بروند و این مکان‌ها را برای گربه‌تان با تخت یا جعبه‌ای در آنجا جذاب و راحت کنید تا او در آن پنهان شود.
  • اطمینان حاصل کنید که زمان کافی با گربه خود می گذرانید و صرف می کنید و به آن عشق و توجه داشته باشید. به عنوان مثال، بازی با آنها، نظافت، نوازش و حتی آموزش آنها می تواند بهترین روش برا ی گذراندن وقت با گربه ها باشد.از فیدرهای پازل برای جالب‌تر کردن زمان غذا استفاده کنید. حتی می‌توانید یک خوراکی خوشمزه را روی آنها پنهان کنید تا آنها را تشویق کنید تا بیشتر حرکت کنند و مطمئن شوید که آنها هنوز هم ورزش زیادی انجام می دهند تا به حفظ تناسب اندام آنها کمک کنید.
  • از خطرات خانگی مانند سیم، گیاهان سمی خانه، داروها، مواد شیمیایی تمیزکننده و سوختگی یا سوختگی آشپزخانه آگاه باشد و اگر می توانید، از محدود کننده و فنس های مخصوص برای جلوگیری از آنها استفاده کنید.

توصیه های پزشکی برای نگهداری از گربه

  • حتی اگر گربه شما بیرون نمی رود، این امر ضروری است که گربه را در خانه خود واکسینه کنید و به آن ها داروهای تقویت کننده بدهید. زیرا میکروب ها و سایر مواد زیان آور می توانند به خانه شما راه پیدا کنند. گربه شما چه در داخل باشد و چه در خارج، همچنان می تواند به بیماری های قابل پیشگیری مبتلا شود.
  • در صورت فرار جسورانه، مطمئن شوید که آنها نیز میکروچیپ داشته باشند.
  • شما همچنین باید از آنها در برابر انگل های خارجی چون کک، کنه و شپش مراقبت کنید. اگرچه ممکن است گربه شما از خانه بیرون نرود، اما اگر به سراغ یکی از دوستان صاحب گربه بروید و اتفاقاً کک در اطراف وجود داشته باشد، ممکن است کک‌ها روی لباس‌ها و کیف‌های دیگر گربه‌ دوستان یا لباس‌های خودتان وارد شوند. با دامپزشک خود در مورد پروتکل درمانی صحبت کنید که به بهترین وجه با نیازهای فردی گربه شما مطابقت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *