دسته‌بندی نشده

اصلی ترین نکات برای نگهداری سگ در خانه

keep a dog

اگر به فکر سرپرستی یک سگ هستید، مهم است که مطمئن شوید تمام نیازهای آن ها را تامین می کنید. برای ایجاد خانه مناسب و امن برای سگ خود بدون توجه به جایی که زندگی می کنید بایدا از نکات ضروری مربوط به نگهداری سگ ها اطلاع داشته باشید و آن ها را دنبال کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت برای نگهداری یک سگ در خانه به چه نکاتی باید توجه کنید.

ایجاد یک مکان امن برای سگ

اولین نکته ایجاد یک مکان امن در خانه برا ی سگ ها در خانه است. همه سگ ها به جایی نیاز دارند که بتوانند احساس امنیت کنند و زمانی که می خواهند استراحت کنند بتوانند به آنجا پناه بیاورند. این می تواند یک جعبه، تخت، تشک و یا گوشه آرام دیگری از خانه آنها باشد. این مهم است که آنها جایی داشته باشند که بتوانند بروند ، در واقع مکانی که مزاحمی در آنجا برای آنها  وجود نداشته باشد . علاوه بر ساکتی اندازه فضای استراحت سگ شما باید برای کشش یا خم شدن در زمان استراحت کافی باشد و بتواند آنها را  در برابر باد، باران و آفتاب حفاظت کند .

تغذیه سگ

همیشه آب شیرین را در دسترس نگه دارید. حفظ هیدراتاسیون کافی برای سلامتی و انرژی آنها مهم است. آنها همچنین به یک رژیم غذایی باکیفیت  وعده های غذایی منظم در طول روز نیاز دارند، اما این به توصیه دامپزشک شما و نحوه تغذیه سگ خود بستگی دارد تا  از چاقی جلوگیری کنید. توصیه های غذایی را که دامپزشک با توجه به نیازهای تغذیه ای سگ شما بر اساس اندازه، سن، سطح فعالیت و نژاد انجام می دهد، دنبال کنید. به یاد داشته باشید که هیچوقت  تکه‌های باقی مانده  سفره و یا خوراکی‌های خود را به آنها ندهید

سلامتی سگ

حیوان خانگی خود را به طور منظم توسط یک دامپزشک معاینه کنید. دامپزشک شما اطلاعات مربوط به برنامه واکسیناسیون، انگل زدایی و کنترل انگل خارجی را در اختیار شما قرار می دهد. یک کپی از سوابق واکسیناسیون حیوان خانگی خود را در خانه یا همراه خود هنگام سفر نگه دارید. اگر فکر می کنید که حیوان خانگی شما ممکن است بیمار است، زخمی شده است، یا اگراز لحاظ فیزیکی دچار ضعق است ، حتما با دامپزشک خود تماس بگیرید و از خو درمانی پرهیز کنید.

فعالیت روزانه ی سگ

به صورت روزانه فرصت های کافی برای ورزش کردن سگ خود فراهم کنید چه در داخل خانه و چه در محیط بیرون. پیاده روزانه از اصلی ترین فعالیت ها برای آنها می باشد  در ضمن سگ ها به یک زمان برای بازی کردن با اسباب بازی و یا دوستانشان نیاز دارند .

ارتباط دوستانه با سگ

با سگ خود ارتباط کلامی و عاطفی برقرار کنید و یک رابطه محکم ایجاد کنید. سگ ها موجوداتی اجتماعی هستند و نیاز به تعامل با صاحب خود دارند. زمان به شما کمک می کند تا سگ خود را بشناسید و نیازهای خاصی را که ممکن است داشته باشد را درک کنید، همچنین توانایی شما را در تشخیص علائم اولیه بیماری که ممکن است در حال توسعه باشد، افزایش می دهد. علاوه بر این، زمان صرف شده برای توسعه یک رابطه به جلوگیری از بسیاری از الگوهای رفتاری نامطلوب کمک می کند.

تربیت سگ

سگ خود را طوری تربیت کنید که از دستورات ساده پیروی کند. کلاس های آموزش توله سگ و سگ می تواند بسیار مفید باشد. هر چه سگ شما در اجرای دستورات اولیه و ضروری بهتر عمل کند، احتمال اینکه سگ شما زندگی ایمن و طولانی تر داشته باشد بیشتر است.

عقیم کردن سگ

اگر قصد ندارید که از سگ خود توله داشته باشید عقیم کردن یک گزینه مشخص و ایمن است زیرا سلامت سگ شما را تضمین می کند.

بهداشت سگ

شانه کردن روزانه سگ ها مخوصا نژادهای مو بلند امر ضروری ست که علاوه بر زیبایی، انها را از خطرات ناشی از وجود انگل های خارجی ماننن کک و کنه … محافظت کند .

مراقبت از دندان بسیار مهم است. بسیاری از نژادها مستعد ابتلا به بیماری لثه هستند که می تواند پیامدهای جدی داشته باشد. عفونت ناشی از این وضعیت منجر به از دست دادن زودرس دندان می شود و معمولاً می تواند باعث عفونت در اندام های اصلی از جمله دریچه های قلب شود.

نظافت و کوتاه کردن ناخن را نادیده نگیرید.  رشد بیش از حد ناخن ها در سگ های مسن شایع است و می تواند راه رفتن را برای آنها دشوارتر کند. علاوه بر این، چنین ناخن هایی بسیار بیشتر در معرض شکستن هستند که می تواند بسیار دردناک باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *