دسته‌بندی نشده

معرفی 7 نژاد سگ مناسب آپارتمانها

سگ‌ها جز حیوانات دوستداشتنی هستند که افراد زیادی از آن‌ها به عنوان حیوان خانگی یا سگ نگهبان در خانه نگهداری می‌کنند. به دلیل تأثیر مستقیم انسان بر زاد و ولد حیوانات، سگ‌ها نژادهای مختلفی دارند و به همین دلیل، از نظر خصوصیات ظاهری و رفتاری تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. با توجه به جثه و نوع خصوصیات سگ، از آنها در موارد مختلفی استفاده می‌شود. رفتارهای سگ را می‌توان تحت تأثیر دو عامل ژنتیک و محیط دانست که این رفتارها با توجه به ویژگی‌های نژادهای سگ، متفاوت است. افراد، با دانستن موارد مختلف رفتاری، می‌توانند شناخت بهتری نسبت به سگ‌ها پیدا کنند و در انتخاب نوع سگ آپارتمانی با اطلاعات کامل‌تری پیش روند.

در اینجا با معرفی چند نژاد از سگ‌های آپارتمانی، به شما در انتخاب سگ آپارتمانی کمک می‌کنیم:

  1. پودل

معرفی نژاد سگ پودل

یکی از سگ‌هایی که با شرایط آپارتمان و نگهداری در خانه سازگاری خوبی دارد، سگ پودل است. این سگ ظاهر فیزیکی خاصی دارد، باهوش و با استعداد است و جزو خوش اخلاق‌ترین نژادهای سگ هم محسوب می‌شود. نژاد پودل گونه‌های مختلفی دارد که بعضی از آن‌ها عروسکی با نهایتا ۶ کیلو وزن، بعضی دیگر مینیاتوری و بعضی دیگر استاندارد هستند.

  1. بولداگ

b80e1fb6 971b 408b a531 ee35139f7f12English Bulldog

اگر به دنبال نژادی از سگ‌ها، برای نگهداری در آپارتمان هستید، بولداگ هم انتخابی مناسب است. این مدل علاوه بر اندازه کوچک و ظاهر جمع و جور، یک ویژگی دیگر هم دارد و آن تنبلی است. سگ‌های بولداگ بیشتر روز خود را به استراحت می‌گذرانند و به پیاده‌روی‌های طولانی نیز علاقه‌ای ندارند. بنابراین اگر وقت کافی برای بیرون رفتن با حیوان خود را نداشته باشید هم این نژاد دچار مشکل و افسردگی نخواهد داشت.

 

  1. شیتزو

Shih Tzu 001

از دیگر سگ‌هایی که می‌توان در آپارتمان نگهداری کرد، سگ نژاد شیتزو است. این نژاد هم اجتماعی است و خیلی زود با شما و دوستان شما خو می‌گیرد. این نژاد به خصوص برای خانه‌هایی که کودکی در آن‌ها زندگی می‌کند هم بسیار مناسب است. این سگ بسیار محبوب است و در سراسر دنیا پرورش داده شده و به طور کامل یک سگ آپارتمانی شناخته می‌شود.

 

  1. پامرانین

Pomeranian

یکی از معروف‌ترین نژادهای آپارتمانی با موی بلند و ظاهر دلفریب، پامرانین است. این نژاد وابسته نیست و برای نگهداری توسط افرادی که مشاغل سخت و زمان بر دارند هم مناسب است. این نژاد با وجود جثه کوچک، فوق‌العاده بازیگوش است و علاقه زیادی به خروج از خانه دارد. حمام هفتگی، برس کشیدن منظم موها، مسواک زدن و پیرایش به موقع از مهم‌ترین نیازهای این حیوان هستند.

 

  1. گلدن رتریور

golden retriever

سگ نژاد گلدن رتریور دارای جثه‌ی متوسط و از گونه سگ‌های ورزشی است. این سگ بسیار باهوش، با استعداد و مهربان است. این نژاد از سگ بسیار فرمان‌پذیر و آرام است و به همین دلیل آموزش دادن به او کار سختی نیست. به دلیل هوش و ذکاوت بالا، این سگ همراه بسیار خوبی برای افراد مختلف به خصوص افراد مسن و معلول است.

 

  1. کینگ چارلز اسپانیل

2e138564 3c48 4096 b33d 539564f7e5ecCavalier King Charles Spaniel

سگ نژاد کینگ چارلز اسپانیل بسیار به نوازش و محبت علاقه دارد. گاهی به طرف شما می‌آید و از شما می‌خواهد او را بغل کرده و نوازش کنید. این نژاد از سگ بسیار وابسته است و به همین دلیل نگهداری از آن‌ها در محیط‌های آپارتمانی بسیار گزینه‌ی مناسبی است. یکی از مشکلات این سگ این است که به راحتی به هرچیزی عادت نمی‌کند بنابراین ممکن است تغییرمحیط خانه برای این سگ، در آموزش او ایجاد مشکل کند.

 

  1. مالتیز

Maltese00

این سگ به دلیل ظاهر پشمالو، بسیار مورد توجه است. نکته جالب این است که در سگ نژاد مالتیز، علی‌رغم ظاهر پشمالو ریزش مو دیده نمی‌شود. مالتیزها نژادی پرمحبت هستند و به همین دلیل، نمی‌توان مدت زیادی آن‌ها را در خانه تنها گذاشت. این سگ برای افرادی که به مدت طولانی به سفر می‌روند و یا زمان زیادی را در بیرون از خانه هستند و سگ را در خانه تنها می‌گذارند، گزینه‌ی مناسبی نیست.

 

سخن آخر

بهترین نژاد سگ های آپارتمانی و خانگی، نژادهایی هستند که از نظر اندازه مناسب زندگی در خانه و از نظر اخلاق و رفتار، سازگار با انسان هستند و معاشرت و ارتباط خوبی با انسان‌ها دارند. آشنایی با این نژادها و ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها، پیش از به سرپرستی گرفتن یک سگ و نگهداری آن در خانه اهمیت زیادی دارد. در این مطلب به معرفی چند مورد از نژادهای خوب و مناسب برای نگهداری در آپارتمان پرداختیم. بعد از انتخاب نژاد مورد نظر خود و پیش از آوردن حیوان به خانه باید نیازها و غذای سگ را تهیه کنید که انواع آن‌ها را می‌توانید از پتیکو خریداری کنید.

 مجموعه پتیکو با تضمین کیفیت و اصالت محصولات رویال کنین ، آماده پخش تمام محصولات رویال کنین در جهت سلامت و تقویت فرشتگان شما عزیزان می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *